fbpx

Double pro Radicalteam v Makpak Endurance 6h

 

Ve čtvrtek 7.9.2017 proběhl další z letošní série vytrvalostních závodů Makpak Endurance. Závod se jel jako šestihodinovka na mosteckém autodromu.

 

Na trati mosteckého autodromu se objevila silná konkurence 28 vozů, jezdců nejen z Česka, ale též Slovenska, Polska, Německa a Velké Británie. Radicalteamu, který řídí Martin Příhoda, přinesl další vavříny v podobě double v divizi 3.

 

Obou pódiových umístění dosáhli jezdci s vozy BMW 325i. Vítězná posádka v karbonovém BMW e36 si držela své tempo, ze kterého ji nevyvedla ani nešťasná penalizace. Bez jakýchkoli problémů si dojela suveréně, s náskokem neuvěřitelných patnácti kol, pro první místo. Ještě větším překvapením bylo druhé místo pro posádku novačků, jedoucí ve druhém BME e36. Těm se podařilo s velmi těsným náskokem půl kola, získat
druhé místo a zajistit tak Radicalteamu double v nejobsazenější divizi do 2,6 litru.
Výborně a velmi rychle jedoucí jezdci s vozem Radical se tentokrát díky problému s regulátorem alternátoru dívali na stupně vítězů s odstupem. Velmi dobře jedoucí posádka nového BMW st.č.53 ztratila šance na pódiová umístění pár kol po startu, neboť si z nezaviněné kolize odnesla defekt v podobě ohnuté tyčky řízení. I přes rychlost mechaniků byla ztráta již citelná, a tak jezdci závod dojeli jen jako trénink pro další závody. Nejnovější přírůstek v týmu, BMW 130i, stále ještě prochází vývojem a v průběhu závodu jej trápily
problémy s řídící jednotkou vozu.

 

Všech pět vozů Radicalteamu bylo výborně připraveno, což dokazuje mimo jiné i to, že všechny projely po šesti hodinách pod šachovnicí. Parta mechaniků i tentokrát odvedla skvělou práci. A to ji kromě bežného servisu zaměstnaly i dvě opravy z oťukávání na trati.
Za volanty pěti vozů Radicalteamu se vystřídalo v průbehu závodu devatenáct jezdců, přičemž svou premiéru na závodní trati si odbylo hned šest nováčků.

 

A co na to říká jeden z nich, Jakub Vrána?
Probuzení ze sna! Doposud jsem jezdil jen na motokárách, jako řada mých kamarádů, ale jako všichni, i já jsem snil o možnosti opravdového závodění s dospělým autem. A je to úžasné! Ač jsem před závodem neměl příležitost k testování a jel s pro mě neznámým autem vůbec poprvé, v průběhu hodinové jízdy jsem si našel svůj rytmus a začal i předjíždět soupeře. I díky instruktorovi na vedlejší sedačce jsem se do tempa dostal
celkem rychle a ani jsem si nevšiml jak rychle ta hodina utekla. Každopádně to nebude má poslední zkušenost se závoděním!

 

 

Comments are closed.