První, druhé a třetí místo pro Radicalteam v posledním závodě Makpak Endurance.

 

 

 

Masarykův okruh v sobotu 22/10 hostil finálový závod vytrvalostní série Makpak Endurance. Radicalteam nasadil do 10-ti hodinového závodu opět čtyři vozy. Radical SR4 bojoval v nejsilnější divizi závodních speciálů o celkové prvenství v letošním šampionátu, Nissan o stejné umístění v divizi 4 a dvě BMW jela v silně obsazené divizi 3.

 

Podzim už o sobě dal hodně vědět, takže se celé startovní pole 31 vozů řadilo na startovní rošt s lehkou
námrazou na dráze. Všichni udrželi chladnou hlavu a start se obešel bez problémů. Drobná jezdecká chyba
ale poslala po pár kolech Radical do kačírku a tím začala série problémů. Čtyřkolovou ztrátu se dařilo
postupně snižovat, ale prasklá poloosa přímo v kloubu znamenala potupný odtah do boxu. I přes chybějící
díly si mechanici poradili provizorní opravou a Radical se pustil do stahování velkého náskoku Ginetty. To se
bohužel do konce závodu nepodařilo, ale ještě se vešli na stupně vítězů a o dva body skončili v šampionátu
na druhém místě.

 

Nissan, který si v letošním roce odbyl svou okruhovou premiéru, se postupně probojoval na první místo ve
čtvrté divizi a i přes problémy s převodovkou závod dokončil na prvním místě. Díky technickým problémům
konkurenčního týmu TRT jedoucím s Porsche, se s Nissanem nakonec podařilo získat i celkové první místo v
letošním ročníku Makpak Endurance.

 

Karbonové BMW-A spolehlivě jelo celý závod a celkově si letošní nováčci v závodění dojeli pro třetí místo.
Druhé BMW-B bylo přihlášeno do vloženého 5-ti hodinového závodu. Opět si v tomto voze odbyli premiéru
úplní začátečníci. Díky instruktorům ale vše bezvadně zvládli a v rámci vloženého závodu získali druhé místo.

 

Letošní sezóna byla tedy pro Radicalteam velmi úspěšná. Čtyři nasazené vozy, první, druhé a třetí místo v
šampionátu, spousta nových závodníků a v neposlední řadě výborná atmosféra v zákulisí.

 

Vytrvalostní závody jsou týmovým sportem a je vždy příjemné prožívat několikahodinové zápolení ať už za volantem nebo jako podpora v depu.

 

 

Comments are closed.